Ylläs-Levi Hiihto järjestetään kaksipäiväisenä keväällä 2025

Tiedote 19.6.2024
Julkaisuvapaa heti

Ylläs-Levi Hiihto on vakiinnuttanut asemansa kuntohiihtäjien kevättapahtumana. Huhtikuussa Ylläkseltä Leville hiihti perinteisellä hiihtotavalla yli 1 000 hiihtäjää, joista puolet 70 km matkan ja puolet 55 km matkan.

Ensi keväänä tapahtuma järjestetään kaksipäiväisenä ja ilmoittautuminen on nyt auki. Perjantaina 4.4. hiihdetään perinteisellä hiihtotekniikalla ja lauantaina 5.4. vapaalla. ”Molemmille tekniikoille on kysyntää ja palvellaksemme hiihtäjiä laadukkaasti ja kasvaaksemme tapahtumana, on kaksipäiväisyys tärkeä kehitysaskel”, kertoo Visit Levin tapahtumapäällikkö Pilvi Mäenpuro.

Ylläs-Levi Hiihto on kasvattanut suosiotaan nopeasti vuodesta 2016 lähtien

Ylläs-Levi Hiihto on jatkossa myös osa Euroloppet-massahiihtosarjaa. Sarjassa on mukana laadukkaita hiihtotapahtumia ympäri Euroopan, ja Suomessa sarjaan kuuluvat jo Jyväskylä Ski Marathon ja Vuokatti Hiihto. Euroloppet-passilla saa aina edullisemman osallistumismaksun sekä muita etuja. ”Euroloppet-jäsenyyden myötä toivomme saavamme lisää näkyvyyttä ja osallistujia Keski-Euroopasta. Yhteisö toivotti ensimmäisen napapiirin pohjoispuolisen kisan lämpimästi tervetulleeksi”, kertoo Ylläs-Levi Hiihdon tuotantopäällikkö Marja Rauhalammi. Suomalaiset Euroloppet-hiihdot toimivat yhteistyössä ja kaikki kolme kisaa hiihtävät saavat palkinnoksi muun muassa ilmaisen osallistumisoikeuden seuraavan talven kansainväliseen kisaan.

Ylläs-Levi Hiihto järjestetään paikallisten markkinointiyhtiöiden Visit Ylläksen ja Visit Levin yhteistyönä. Fischer jatkaa tapahtuman pääyhteistyökumppanina. Tärkeässä roolissa ovat myös talkoolaiset, jotka pitävät tunnelmaa yllä koko tapahtuman ajan. Ylläs-Levi Hiihto toivottaa kaikki innokkaat vapaaehtoiset ilolla mukaan!

Lisätietoja:

Pilvi Mäenpuro, Visit Levi tapahtumapäällikkö, p. 040 839 0314